Facebookin jättäminen on toiminut hyvin henkilökohtaisesti. Nyt on aika poistaa yrityssivumme. Tässä syyt, miksi jätämme sen taaksemme.
Facebook on ollut valtava osa kaikkien elämää jo niin kauan, että siitä on mahdotonta irtautua. 11 kuukautta sitten päätin lopettaa sovelluksen käytön ja olen ollut sen seurauksena paljon onnellisempi. Voit lukea siitä lisää täältä (englanniksi).
Yksi asia, joka esti minua poistamasta tiliäni kokonaan, olivat yrityssivumme. Minulla oli muutamia syitä, joiden vuoksi tunsin, että tarvitsimme niitä edelleen.
On tärkeää olla näkyvillä kaikkialla, missä asiakkaasi ovat.
Pitkän pohdinnan ja analytiikan tarkastelun jälkeen päätin, että suurin osa asiakkaistamme tulee muiden kanavien kautta. Itse asiassa en usko, että yksikään asiakas on ottanut meihin yhteyttä Facebookin kautta. Tämä helpotti sen poistamista.
Väärennetyt tilit
Yksi asia, johon jäin juuttumaan jonkin aikaa, oli se miten pahantahtoiset käyttäjät voivat rekisteröidä yrityssivusi itselleen ja käyttää niitä väärien palvelujen mainostamiseen. Tämä on tietysti riski, mutta se ei ole riski vain Facebookissa. Se on riski myös verkkotunnusten kohdalla. Lähes kuka tahansa voisi joka tapauksessa rekisteröidä samanlaisen tilin, erityisesti yhdysmerkkien jne. kanssa tai ilman niitä. Huijaajat huijaavat, siitä ei pääse mihinkään.
Päätösaika
Olen miettinyt näitä asioita viimeiset 11 kuukautta ja viime viikolla päätin lopulta poistaa tilini ja yrityssivuni. En ole koskaan ollut innoissani siitä, miten Facebook ja Instagram hallinnoivat käyttäjätietoja, mutta kun tietojen vuotoja on käynyton selvinnyt että ne ovat tutkineet käyttäjiinsä kohdistuvia haittavaikutuksia ja jättäneet ne huomiotta jatkaakseen voittojen takomista…. En voi sanoa olleeni yllättynyt.
Olen ollut valmis antamaan anteeksi aika monet heidän virheistään, kuten Cambridge Analytica -skandaalin (kolmannen osapuolen integraatiot ovat aina riski), heidän kauhean Business Manager -työkalunsa, kehittäjille suunnatun tuen puutteen ja heidän yleisen mauttomuutensa erityisesti pieniä yrityksiä kohtaan, mutta en halua enää tukea heitä tai antaa heidän hyötyä minun tai yritykseni tiedoista.
Epäilen, että yhden yrityksen lähteminen ei anna Facebookille/Metalle mitään ajattelemisen aihetta, mutta henkilökohtaisesti asiat ovat olleet paljon paremmin ilman niitä elämässäni. Suosittelen kaikille kokeilemaan sitä viikon ajan. Yllättyisitte siitä, kuinka paljon enemmän tilaa aivoihin jää!
Jos haluat pysyä ajan tasalla yritys- ja palvelupäivityksistä. Suosittelen, että menet Linkedin- tai Twitter-sivuillemme. En julkaise usein, koska sosiaalinen media ei ole enää niin loistelias kuin ennen, ja se voi parhaimmillaan olla valtava ajanhukka. Onneksi asiakkaat ovat löytäneet minut, eikä minun ole vielä tarvinnut löytää heitä, mutta se aika on tulossa, ja aion etsiä aitoja ja myönteisiä tapoja tehdä se.
Kuva: Jason Dent, Unsplash.